Editorial
Autor:
Sorin Voinea DELAJIU
ELEVII ROMANI FAC SCOALA DEGEABA?
FOTO: ROMANIA PRESS
Un raport al Băncii Mondiale din 2022 a constatat că elevii români pierd aproximativ 3 ani și jumătate de școlarizare din cauza unor probleme precum lipsa de relevanță a programei școlare, metodele de predare neadecvate și lipsa de motivație a elevilor. Raportul arată că elevii români obțin rezultate slabe la testele internaționale, ceea ce sugerează că nu învață suficient la școală.
Desigur, există și elevi români care învață și care obțin rezultate bune la școală. Cu toate acestea, aceștia sunt o minoritate.
Iată câteva probleme specifice ale sistemului educațional românesc care contribuie la sentimentul că elevii fac școala degeaba:
Programa școlară este prea încărcată și nu este suficient de relevantă pentru nevoile elevilor. Elevii sunt nevoiți să învețe o cantitate mare de informații, multe dintre care nu le vor fi niciodată utile în viața reală.
Metode de predare neadecvate. Mulți profesori folosesc metode de predare tradiționale, care sunt plictisitoare și dezinteresante pentru elevi.
Lipsa de motivație a elevilor. Mulți elevi nu sunt motivați să învețe, deoarece nu văd o legătură între ceea ce învață la școală și viața lor de zi cu zi.
Pentru a îmbunătăți situația, este necesară o reformă profundă a sistemului educațional românesc. Această reformă ar trebui să vizeze următoarele obiective:
O programa școlară mai relevantă și mai atractivă pentru elevi.
Metode de predare mai interactive și mai participative.
Măsuri de motivare a elevilor pentru învățare.
Aceste reforme sunt necesare pentru a asigura faptul că elevii români obțin o educație de calitate, care să le permită să se dezvolte pe plan personal și profesional.
Tags:
scoala
elevi romani
educatie